ניקוי פיח משסתומי יניקה ומראש המנוע
בכל מנועי כלי הרכב ישנה תופעה של הצטברות פיח כתוצאה משריפת הדלק, במנועים חדישים שמחויבים בתקנות זיהום אוויר מחמירות יותר התופעה מתעצמת, מערכות מחזור גזי פליטה, מחזור אדי שמן ודלק גורמות להיווצרות פיח במערכת היניקה, בתאי השריפה ובראש המנוע.
מנועי הזרקה ישירה TSI
במנועי בנזין הזרקה ישירה כמו מנוע ה-1.6 טורבו של פג'ו וסיטרואן ומנועי ה TSI של קבוצת פולקסווגן, פעולת המנוע עובדת בצורה קצת שונה: הבנזין אינו מוזרק לסעפת היניקה כמו במנועי בנזין רגילים אלא ישירות לתא השריפה, ז"א שדלק אינו שוטף את שסתומי יניקת האוויר.
המצב הזה מייצר פיח קשה מאוד על שסתומי היניקה, גורם להצרת מעבר האוויר ואטימת שסתום לקויה.
כאשר יש כמות פיח גדולה על שסתומי היניקה, תורגש ירידה בהספק המנוע, צלצולים (דטונציה), השתנקות בהאצה, סל"ד סרק לא יציב, והידלקות נורת תקלת מנוע (Check engine).
אז מה עושים?
כדי להסיר את הפיח הקשה משסתומי היניקה יש צורך בפירוק חלקי מנוע כגון סעפת היניקה מצערת וחלקים נוספים, ושימוש בשיטה של התזת שבבי קליפת אגוז, בדומה לניקוי חול, שבבי האגוז המותזים בלחץ גבוה מנקים לחלוטין את הצטברות הפיח אך במידה ונשארו שבבי אגוז הם לא יגרמו נזק למנוע כמו חול.
חשוב לציין שימוש בתוספים אינו יעל לצורך ניקוי השסתומים שכן כאמור הדלק מוזרק לחלל תא השריפה ולכן התוסף לא יגיע כלל לשסתום וגם אילו היה מגיע, לא היה תורם לניקוי הפיח שכן זהו פיח קשה מאוד שאינו מתפרק על ידי ממיסים.
אצלנו באורן שרותי רכב מבצעים ניקוי פיח יסודי לכל דגמי מנועי ההזרקה הישירה בשימוש במערכת התזת שבבי אגוז המתקדמת ביותר.