החלפת טורבו ברכב צרפתי – מה זה טורבו ואיך יודעים שהבעיה היא בטורבו
טורבו, או בשמו המדויק מגדש טורבו , זהו מדחס אויר שנועד להגדיל את תפוקת המנוע ומאפשר ליצרניות הרכב להתקין מנועים קטנים וחסכוניים יותר מבלי לוותר על כח זמין.
לא בכל רכב קיים מגדש טורבו, אולם בשנים האחרונות יותר ויותר רכבים מיוצרים עם טורבו, לא רק בגלל הגדלת תפוקת המנוע אלא גם בגלל היותו ידידותי יותר לסביבה- הוא חוסך באנרגיה (כלומר, בדלק) ומקטין את זיהום האוויר. כך שאנו מרוויחים גם שמירה על איכות הסביבה וגם תפקוד טוב יותר של המנוע.
שימוש נכון במנוע טורבו
גם הטורבו, כמו המנוע, צריך שימור ואחזקה. החשש העיקרי בטורבו הוא שהוא יישחק עקב מאמץ וחימום יתר. כדי למנוע שחיקה מוקדמת של הטורבו מומלץ לא לאמץ את המנוע בהתחלת הנסיעה לפני שהמנוע מגיע לטמפ' הרצויה במצב פעיל. בסיום הנסיעה, מומלץ לתת לטורבו להתקרר, על ידי כך שנשאיר את המנוע דולק עוד 2-3 דקות אחרי העצירה ונאפשר לטורבו זמן להתקרר. כמו כן, הטורבו עובר שימון בעזרת השמן המגיע למנוע. לכן חשוב להקפיד על סוג השמן שיהיה מהסוג המתאים לטורבו והמומלץ על ידי היצרנים.
איך יודעים שיש בעיה בטורבו?
הסימן המובהק לבעיה בטורבו הוא ירידה משמעותית בסחיבה של הרכב ובהתחלת נסיעה. כיוון שברוב הרכבים המשפחתיים בהם מותקן טורבו נפח המנוע קטן, סביר להניח שתרגישו בהבדל. בנוסף, אם אתם מבחינים בצריכת שמן שונה מהרגיל או שומעים רעשי חריקות- יש סיכוי טוב מאוד שהם מגיעים מהטורבו. כמו כן אם הרכב שלכם התחיל לעשן (לפלוט עשן סמיך) זו עוד נורת אזהרה שישנה תקלה בטורבו או במזרקים.
רצוי להקפיד על שימור ואחזקת הטורבו כדי לא להגיע למצב של שחיקה עד לכדי החלפת טורבו. אם גיליתם רעשים של חריקות, שינויים בצריכת השמן ועישון יש צורך לגשת למוסך שיזהו אם הבעיה נובעת מהטורבו או מהמזרקים. החלפת טורבו ברכב צרפתי רצוי שתעשה במוסך המתמחה ברכבים צרפתיים ואשר עבר הכשרה ספציפית ייחודית לטיפול ותיקון רכבים צרפתיים.
מוסך אורן שירותי רכב מתמחה ברכבים צרפתיים ומציע ותק וניסיון מעשי לצד ציוד מתקדם לאיתור תקלות. כאשר כל המוסכים מסביב מדברים בשפה לא מובנת וזורקים לאוויר שמות לא מוכרים, אורן שירותי רכב זה המקום שלכם להבין בדיוק מה הבעיה ברכב, לטפל בבעיה הזאת באופן נקודתי וגם לקבל טיפים לשמירה על הרכב.